EVOLUCIÓ DEL NOSTRE PROJECTE

A partir de l'elecció del nom de la nostra classe, i donada la motivació dels alumnes cap el tema, hem iniciat un projecte amb la temàtica: "EL FONS MARÍ"

El principi el vàrem dedicar a saber quines coses ja sabíem i quines coses volíem saber. Una vegada vàrem descobrir les preguntes de tots els equips, varen quedar classificades de la següent manera:







Hem començat per saber quins tipus d'animals hi ha aquàtics, i els hem dividit en:

* ANIMALS VERTEBRATS (AMB ESQUELET)
* ANIMALS INVERTEBRATS (SENSE ESQUELET)

Dins dels vertebrats, hem investigat sobre els cinc grups que podem diferenciar (teniu a cada grup quines paraules hem utilitzat per definir-los):

* PEIXOS: tenen escates, respiració branquial (tenen brànquies), ovípars (neixen d'ous), tenen diferents tipus d'aletes que els serveixen per mover-se. Exemples: besuc, lluç, tauró...

* MAMÍFERS: Tenen pel a la pell, respiració pulmonar, vivípars (neixen del ventre de la mare), tenen mamelles, dentadura i la majoria són terrestres. Exemples: balena, dofí, lleó marí...

* REPTILS: són terrestres, tenen potes, tenen escates, respiren mitjançant pulmons i son ovípars. Exemples: cocodril, tortuga marina...

* AMFIBIS: són terrestres i aquàtics, tenen la pell nua, respiren mitjançant pulmons, i són ovípars. Exemples: granota, gripau...

*OCELLS: animals terrestres, amb ales i bec. Respiren mitjançant els pulmons. Són ovipars i la majoria voladors.  Tenen el cos cobert de plomes. Exemples: ànecs, flamenc, pingüí...


Els animals invertebrats els hem començat a definir, però encara ens queda classificar-los. 
Davant la pregunta efectuada: què hi ha més al nostre planeta, animals vertebrats o invertebrats? tots varen contestar sense dubtar que vertebrats. Després d'analitzar bé aquesta resposta, vàrem descobrir que no era així. Una dada que els va cridar molt l'atenció, va ser que el 95% dels animals són invertebrats.

Aquestos són els continguts que hem estat treballant les darreres setmanes. 
Continuam el camí!

A continuació teniu algunes fotos sobre el procés de la construcció de la porta de la classe.


































Comentaris