LA LLENGUA

L'ALTRE DIA VAREM FER UNA ACTIVITAT RELACIONADA AMB LA LLENGUA I ELS SABORS.

AQUESTA ACTIVITAT LA VAREM FER MITJANÇANT TREBALL COOPERATIU AMB LA DINÀMICA FOLI GIRATORI.


A CADA TAULA I HAVIA UN PLAT AMB 6 ALIMENTS: KIKOS, GALETES SALADES, GALETES AMB XOCOLATA, XOCOLATA AMB 82% DE CACAO, MEL I LLIMÓ.

AQUESTS ALIMENTS ESTAVEN DE DINS PAQUETETS, ÉS A DIR, ELS INFANTS NO SABIEN QUIN ALIMENTS HI HAVIA DE DINS.

COMENÇAVA UN MEMBRE DE L'EQUIP AGAFANT UN PAQUET. L'OBRIA I COMPARTIA EL MENJAR QUE HI HAVIA AMB LA RESTA DELS MEMBRES DEL SEU EQUIP ( DE DINS CADA PAQUET HI HAVIA ALIMENT O MENJAR SUFICIENT PER A TOTS ELS MEMBRES).

QUAN TOTS HAVIEN ACABAT DE PROVAR EL MENJAR HAVIEN DE PARLAR SOBRE QUIN GUST TENIA, ÉS A DIR, SI ERA DOLÇ, SALAT, AMARG O ÀCID.
QUAN TOTS ELS MEMBRES DE L'EQUIP HO HAVIEN CONSENSUAT L'INFANT QUE HAVIA AGAFAT EL PAQUET HAVIA D'ESCRIURE EL NOM DE L'ALIMENT EN LA PART DE LA LLENGUA  QUE DETECTA EL SABOR DE L'ALIMENT QUE HAVIEN PROVAT.

AMB LA INFORMACIÓ QUE VAREN PORTAR ELS INFANTS AMB L'AJUDA DELS PARES/MARES VAREM VEURE QUE LA LLENGUA, GRÀCIES A LES PAPIL.LES GUSTATIVES DETECTEN ELS SABORS DOLÇ,SALAT, AMARG I ÀCID.

UNA VEGADA QUE EL PRIMER INFANT, QUE HAVIA AGAFAT EL PRIMER PAQUET, ACABAVA D'ESCRIURE L'ALIMENT EN LA ZONA DE LA LLENGUA QUE TOT L'EQUIP CREIA, UN ALTRE MEMBRE DE L'EQUIP PODIA AGAFAR UN ALTRE PAQUET I COMPARTIR, PROVAR, CONSENSUAR I ESCRIURE,  I AIXÍ SUCCESSIVAMENT AMB TOTS ELS MEMBRES DE L'EQUIP.











ELS BOIXOS/ES D'AQUEST GRUP ESTAN COMPARTINT I PROVANT GALETES DOLCES


AQUESTS DOS EQUIPS ESTAN COMPARTINT I PROVANT ELS KIKOS








AQUEST GRUP O EQUIP ESTAN COMPARTINT I PROVANT LA XOCOLATA




AQUEST GRUP ESTÀ PROVANT LA MEL



COMPARTINT I PROVANT EL LLIMÓ







QUANT TOTS ELS EQUIPS VAREN ACABAR ENS VAREN EXPOSAR LA SEVA FEINA






















PER ÚLTIM VAREM FER UNA RÚBRICA, ÉS A DIR, UNA VALORACIÓ  DE COM HA ANAT LA FEINA  I SI TOTS ELS MEMBRES DEL GRUP  S´HAVIEN AJUDAT.














Comentaris