LA PAU


EL  30 DE GENER ÉS EL DIA DE LA PAU. 
EL CENTRE HO CELEBRA MITJANÇANT UNA CURSA SOLIDÀRIA, ESMORZAR SOLIDÀRI, CONCERT, COLOMS, TALLERS... I TOT AIXÒ PER RECAPTAR DINERS PER AJUDAR ALS MÉS NECESSITATS.

PERÒ A MÉS A MÉS DES DE L'ESCOLA EL QUE VOLEM  ÉS FOMENTAR L'ASSIMILACIÓ DE VALORS DE PAU, ESTIMA A LA DIVERSITAT ... I CONSIENCIAR A L'ALUMNAT DE QUE SIGUI CAPAÇ DE GENERAR GESTOS DE PAU I DE DIÀLEG, QUE CONCIENCIÏN A TOTES LES PERSONES DE LA RESPONSABILITAT MORAL QUE TOTS ELS ÉSSERS HUMANS TENEN  DE NO FER ALS ALTRES EL QUE NO VOLEM QUE ENS FACIN A NOSALTRES.


TREBALLAM A CLASSE LA PAU:


NA NOELIA, LA MESTRA DE SUPORT ELS HI ENSENYA EL CALENDARI DE LA CLASSE I ELS HI PREGUNTA QUE PASSA EL 30 DE GENER.
LA MAJORIA DELS INFANTS CONTESTEN QUE ÉS EL DIA DE LA PAU (ESTÀ ESCRIT AL CALENDARI) I  QUE ÉS EL DARRER DIA DEL MÉS DE GENER.




A PARTIR D' AQUÍ COMENÇAM UNA CONVERSA:

NOELIA: QUE ÉS PER VOSALTRES EL DIA DE LA PAU O LA PAU?

TEO: FEIM UNA CARRERA.

NOELIA: I PER QUÈ FEIM UNA CARRERA?

LAURA MARTAGÓN: PARA CONSEGUIR DINERO.

NOELIA: I PER A QUÈ CONSEGUIM ELS DINERS?

AITOR: PARA OTROS PAISES QUE SON POBRES Y NO TIENEN COMIDA. (PARLA D´HUNGRIA).

DANIELA: LA PAU ES COMPARTIR COSAS CON LOS AMIGOS Y LA FAMILIA.

TEO: DAR BESOS.

OLIVIA: ABRAZARSE.

JÚLIA: ESTIMAR-SE.

AITOR: CUANDO YO JUEGO A FÚTBOL Y MI EQUIPO GANA FELICITAMOS AL EQUIPO QUE HA PERDIDO.

RUBÉN: JUGAR JUNTOS Y COMPARTIR COSAS.

ARIEL: COMPARTIR EL MENJAR AMB ELS POBRES.

NEREA: FER AMICS.

SARA: AMOR I AMISTAT.

NOELIA. I LA PAU QUE ÉS ESTAR CONTENTS O TRISTOS?

TOTS: ESTAR CONTENTS I AJUDAR A LA GENT.

POL: JUGAR TOTS JUNTS (AMB AJUDA).

NOELIA: MOLT BÉ  I HEM D'ESTAR CONTENTS I FELIÇOS.




ENSENYAM EL CONTE EL MONSTRE DE COLORS


RECORDAM UN POC DE QUE VA EL CONTE I LES EMOCIONS QUE HI APAREIXEN.
ALEGRIA/GROC.

TRISTESA/BLAU
RÀBIA/VERMELL

POR/NEGRE
CALMA/VERD

AMOR O AMISTAT/ROSA



NOELIA: D'AQUESTS COLORS, QUINS COLORS ES PODEN RELACIONAR AMB LA PAU?

OLIVIA: AMARILLO

AITOR: EL AMARILLO ES ALEGRIA.

BRUNO: ROSA. EL AMOR ES ROSA.

JÚLIA: TAMBÉ ÉS AMISTAT.
DAVYD: EL VERDE, ES LA CALMA Y ESTAMOS BIEN.

NOELIA ENSENYA LES ALTRES EMOCIONS I COLORS I PREGUNTA SI ES PODEN RELACIONAR AMB EL DIA DE LA PAU.

SARA: LA RABIA NO SE PUEDE RELACIONAR CON EL DIA DE LA PAZ. NO HAY QUE ESTAR ENFADADOS.

MARC: EL BLAU ÉS LA TRISTESA.



NA NOELIA ELS HI EXPLICA L'ACTIVITAT QUE FAREM:


A UN TROSSET DE PAPER GROC, VERD I ROSA HAN DE DIBUIXAR I ESCRIURE QUE ÉS PER A ELLS/ES L'ALEGRIA, LA CALMA I L'AMOR.




ABANS DE FER L'ACTIVITAT POSAM UN VÍDEO DEL QUE PENSEN ALTRE INFANTS SOBRE LA PAU.

COMENÇAM A FER L'ACTIVITAT: DIBUIXAR QUE ÉS PER NALTROS ESTAR EN CALMA.







EXEMPLE D'UN BOIX/A DE LA CLASSE: ME GUSTA ESTAR CON MI FAMILIA






VAREM DEDICAR UN ALTRE DIA PER ACABAR LA FEINA DE LA PAU RELACIONADA AMB LES EMOCIONS









EXEMPLE. ESTAR AMB ALEGRIA ÉS ESTAR AMB EL MEU GERMÀ








NO TOTS ELS BOIXOS/ES SÓN IGUALS, MOLTS D'ELLS/ES ES MOSTREN MÉS TÍMITS A L'HORA D'EXPRESSAR -SE DAVANT ELS SEUS COMPANYS/ES I PER AIXÒ, PER DONAR VEU A AQUESTS INFANTS UTILITZAM LA DINÀMICA DE FULL GIRATORI PERQUÈ ESCRIGUIN QUE ÉS PER A ELLS/ES LA PAU.

DINAMICA DE FULL GIRATORI:

LA MESTRA ASSIGA UNA TASCA ALS EQUIPS BASE. EN AQUEST CAS LA TASCA QUE HAN DE REALITZAR ES DIBUIXAR I ESCRIURE QUE ÉS LA PAU.
 UN MEMBRE DE L'EQUIP COMENÇA A ESCRIURE LA SEVA PART O APORTACIÓ EN UN FULL GIRATORI.

A CONTINUCIÓ, EL PASSA AL COMPANY QUE SEU AL COSTAT SEGUINT EL SENTIT DE LES AGULLES DEL RELLOTGE (ENCARA AIXÒ ELS HI COSTA). AQUEST ESCRIU LA SEVA PART DE LA TASCA EN EL FULL I EL PASSA AL SEGÚENT DE MANERA SUCCESIVA FINS QUE TOTS ELS MEMBRES DE L'EQUIP HAGIN PARTICIPAT EN LA RESOLUCIÓ DE LA TASCA.











ALGUNS EXEMPLES:








UN ALTRE DIA, NA NOELI A VA VENIR A LA CLASSE I ENS VA CONTAR UN CONTE MOLT XULO: COSQUILLAS PARA EL CORAZÓN







A todos nos gustan la cosquillas. Cosquillas en los brazos, en los pies, en la barriga?.pero ¿sabíais que el corazón también tiene cosquillas y que le encantan? Las cosquillas son capaces de alegrar a los corazones más apagados y llenarlos de nuevo de luz.
Pero no olvidéis que para hacer que nuestro corazón se destornille de risa hay que ponerle muchas ganas e imaginación. En este libro tenéis algunas ideas.
No dudéis ni un momento en regalar cosquillas a vuestro corazón y al de los demás. Lo que se da es lo que se recibe así que no hay mejor regalo que decirle a alguién: ¡Traigo una cosquilla para ti!




QUAN VA ACABAR S'ELS HI VA EXPLICAR QUE EN UN PAPERET HAVIEN D'ESCRIURE  O DIBUIXAR COSES BONIQUES PERQUÈ EL COR NO DEIXÉS MAI DE SOMRIURE.
I AIXÍ HO VAN FER






QUAN VAREN ACABAR HO VAREN POSAR DE DINS UN POT FORMANT AIXÍ MELMELADA DE PAU.












CURSA SOLIDÀRIA:


AQUEST ANY LA CURSA NO HA ESTAT COM SEMPRE. AIXÍ COM ENGUANY ENS ESTAM ENDINSANT EN EL TREBALL COOPERATIU, PER QUÈ NO FER UNA CURSA COOPERATIVA?


 TOTS ELS INFANTS DE L'ESCOLA PORTAVEN UN DORSAL DE COLOR (BLAU, GROC, ROSA, VERD I VERMELL) AMB UN NÚMERO ( DEL 1 AL 10).





EN EL MOMENT DE LA CURSA, TOTS ELS INFANTS DE L'ESCOLA, SEPARATS PER NIVELLS I COLOCATS EN DIFERENTS ÀREES DEL CAMP DE FÚTBOL, S´HAVIEN DE PREPARAR PER CÓRRER.
TOTS ELS NÚMEROS 1 DE 6è  CORRIEN PER ANAR A BUSCAR ALS INFANTS NÚMERO 1 DE 5è I AQUESTS JUNTS ALS NÚMERO 1 DE QUART I AIXÍ SUCCESIVAMENT FINS ARRIBAR ALS INFANTS NÚMERO 1 DE 3 ANYS.

HI VA HAVER 10 CURSES JA QUE ELS NÚMEROS EREN DEL 1 AL 10

ELS INFANTS DE 5 ANYS JA ESTAN PREPARATS  PERQUÈ ELS INFANTS DE 6è, 5è, 4art, 3r, 2n i 1r AMB EL NÚMERO 2 ELS PASSIN A BUSCAR.
LA SEVA CURSA VA CONSISTIR EN ANAR A BUSCAR ALS INFANTS DE 4 ANYS I DE 3 ANYS AMB EL NÚMERO 2 JUNTAMENT AMB ELS INFANTS QUE ELS HAVIEN ANAT A BUSCAR.

MOMENT EN QUE ELS INFANTS MÉS GRANS VAN A BUSCAR ALS INFANTS DE 5 ANYS I TOTS JUNTS VAN BUSCAR ALS DE 4 ANYS I ALS DE 3, SEMPRE AMB EL MATEIX NÚMERO ENCARA QUE DE DIFERENT COLOR.

ALTRES CURSES:



















ESMORZAR SOLIDARI:

UNA ALTRE MANERA DE RECAPTAR DINERS PER AJUDAR ALS MÉS DESFAVORITS HA ESTAT AMB L'ESMORZAR SOLIDARI. EL QUE VOLIA PARTICIPAR, PAGAVA 1€ I PODIA TRIAR L'ENTREPÀ DE PERNIL DOLÇ, FORMATGE O CREMA DE CACAO.







CONCERT DE LA PAU:

CANÇONS QUE ES VAN CANTAR:  ESCOLTA LA RESPOSTA DINS DEL VENT I CACAHUETS












Comentaris