CARNESTOLTES

JA ARRIBA CARNESTOLTES I PER ELS INFANTS ÉS UNA FESTA MOLT ESPERADA JA QUE ES PODEN DISFRESSAR DE PERSONATGES, PROFESSIONS... QUE MÉS ELS HI AGRADEN.

A L'ESCOLA TAMBÉ HO CELEBRAREM PERÒ AQUEST CURS INTRODUIREM AQUEST TEMA TREBALLANT COOPERATIVAMENT.



PER SABER QUE ÉS EL QUE SABEN ELS INFANTS DEL CARNESTOLTES O DEL QUE RECORDEN HEM UTILITZAT LA DINÀMICA DE LA TERANYINA. 



TOTS ELS ALUMNES ES COL.LOQUEN FENT UN CERCLE. EL PROFESSOR SOSTÉ UN CABDELL DE LLANA  O DE CORDILL I ÉS EL PRIMER EN PRESENTAR-SE. 

DIU EL SEU NOM I DESTACA ALGUN ASPECTE DE LA SEVA PERSONALITAT O ALGUNA AFICIÓ. DESPRÉS AGAFANT EL FIL, LLENÇA EL CAPDELL A UN DELS ALUMNES, QUE ES PRESENTA, AGUANTANT EL FIL I LLENÇANT DE NOU EL CABDELL. AL FINAL S'HAURÀ CREAT UNA MENA DE TERANYINA I ES DESTACARÀ, PER PART DEL PROFESSOR, QUE TOTS SOM IMPORTANT PER SOSTENIR-LA I QUE SI UN DE NOSALTRES FALLA I DEIXA ANAR EL FIL, TOT ES DESFÀ. FORMEM UN GRUP EN EL QUE LA COL.LABORACIÓ DE CADASCÚ ÉS NECESSÀRIA.



NOSALTRES NO HO VAREM FER AMB UN FIL I TAMPOC  VAREM PARLAR SOBRE LA NOSTRA PERSONALITAT O AFICIÓ,  VAREM EL QUE PENSEM DEL CARNESTOLTES FENT UN CAMÍ DE PINTURA


PRIMER VAIG COMENÇAR JO DIGUENT QUE EL CARNESTOLTES ÉS UNA FESTA.


VAIG AGAFAR EL PINZELL AMB PINTURA I VAIG TRAÇAR UN CAMÍ CAP A MARC.


EN MARC VA FER EXACTAMENT EL MATEIX, VA DIR EL QUE PENSA DEL CARNESTOLTES I VA ENVIAR EL SEU CAMÍ DE PINTURA  CAP A UN ALTRE INFANT, AIXÍ SUCCESSIVAMENT













































AIXÍ DE GUAPA VA QUEDAR LA NOSTRA TERANYINA DE PINTURA.



UNES ALTRES ACTIVITATS QUE VAREM FER PERÒ AMB EL MATEIX OBJECTIU, TREBALLAR CARNESTOLTES, VAREN SER  LES  DINÀMIQUES  LECTURA COMPARTIDA I FOTOS AL MIG.



LECTURA COMPARTIDA

LA LECTURA COMPARTIDA NO NOMÉS AJUDA A TREBALLAR LA LECTURA I L'ESCRIPTURA, SINÓ QUE ESTABLEIX LLAÇOS INTERPERSONALS, DESENVOLUPA L'EXPRESSIÓ ORAL I ÉS MOLT DIVERTIDA.





PER PORTAR A TERME AQUESTA ACTIVITAT VAREM UTILITZAR AQUESTS LLIBRES RELACIONATS AMB EL CARNESTOLTES.















A L'HAVER NOMÉS 4 CONTES PER A 5 EQUIPS COOPERATIUS, DOS D'ELLS VAREN TREBALLAR EL MATEIX CONTE (UN CONTE ES VA  FOTOCOPIAR PERQUÈ TOTS ELS EQUIPS POGUESSIN TREBALLAR ALHORA).
























QUAN TOTS ELS EQUIPS VAREN ACABAR DE LLEGIR EL SEU CONTE, EL VAREN CONTAR A LA RESTA DELS EQUIPS. 
VAREN NECESSITAR MÉS SESSIONS PERQUÈ TOTS ELS EQUIPS POGUESSIN REPASSAR I EXPLICAR EL SEU CONTE.







ELS DOS EQUIPS QUE TENIEN EL MATEIX CONTE ENS  VAREN EXPLICAR  LES SEVES VERSIONS. 
VAREN SER TOTALMENT DIFERENTS






ALTRES EQUIPS EXPLICANT-NOS EL SEU CONTE.



FOTOS AL MIG
(ADAPTACIÓ DE LLAPIS AL MIG)


EL DIJOUS LLARDER CELEBRAREM A L'ESCOLA LA RUA I LA TRUITADA.
 AQUEST ANY ANIREM ENMARIOLATS, 

ALS BOIXOX/ES DE LA CLASSE SE'LS  EXPLICA EN QUÈ CONSISTEIX ANAR ENMARIOLATS I QUÈ VOL DIR CELEBRAR LA TRUITADA.

PERÒ COM ES FA UNA TRUITA?

 ALS INFANTS SE'LS VA POSAR UN VÍDEO DE COM ES FA UNA TRUITA.




L´HAVIEN D'ESCOLTAR AMB ATENCIÓ PER PODER FER L'ACTIVITAT FOTOS AL MIG.

A CADA EQUIP SE'LS  VA DONAR UN FULL AMB AQUESTES IMATGES


HAVIEN DE TRIAR ENTRE TOTS ELS MEMBRES DE L'EQUIP  QUINS EREN ELS INGREDIENTS QUE HAVIA UTILITZAT LA SENYORA DEL VÍDEO PER PODER FER LA TRUITA.












UNA VEGADA QUE TOTS ELS MEMBRES DE CADA EQUIP S´HAVIEN POSAT D'ACORD RESPECTE  ELS INGREDIENTS QUE SÓN NECESSARIS PER FER UNA TRUITA SE`LS HI VA DONAR UNA FEINA INDIVIDUAL.


HAVIEN DE RETALLAR, AFERRAR E INTENTAR POSAR EL NOM  DELS INGREDIENTS DE LA TRUITA .




CADA INFANT HAVIA DE FER AQUESTA TASCA SENSE DEMANAR AJUDA A CAP MEMBRE DEL SEU EQUIP, HAVIEN D'ESTAR EN SILENCI.



























EXEMPLES DE LA FEINA ACABADA









PARAULA  DIBUIX

EL MESTRE, REUNIT AMB UN EQUIP, EXPLICA ALS ALUMNES QUE VAN A FER UN DIBUIX ENTRE TOTS ELS MEMBRES DE L'EQUIP I INICIA L'ACTIVITAT DIENT I ESCRIVINT UNA PART DEL DIBUIX QUE  ES VOL REALITZAR ( PER EXEMPLE CAP).
UN NEN DE L'EQUIP- EL PRIMER QUE INTERVÉ A L'ACTIVITAT- HA DE LLEGIR LA PARAULA I, A CONTINUACIÓ, EL MATEIX NEN DIU I ESCRIU EL NOM D'UNA ALTRA  PART DEL DIBUIX ( PER EXEMPLE ULLS, AMB L'AJUDA SI ÉS NECESSÀRIA, DELS COMPANYS). SEGUDAMENT, UN ALTRE NEN LLEGEIX LA PARAULA ESCRITA PEL COMPANY I DIBUIXA LA PART CORRESPONENT. EL PROCEDIMENT ES REPETEIX SUCCESSIVAMENT FINS QUE S´HA COMPLETAT EL DIBUIX.

S´HA DE AFAVORIR QUE LA RESTA DE MEMBRES DE L'EQUIP, MENTRE EL COMPANY FA LA TASCA INTERACTUÏN AMB ELL INDICANT-LI COM HO HAN DE FER (NO, ELS BRAÇOS NO SURTEN DEL CAP, SURTEN DEL TRONC...)





PER FER AQUESTA ACTIVITAT, 
PRIMER DE TOT VAREM VEURE UN VÍDEO DEL REI CARNESTOLTES, DE QUAN VA VENIR A FER-NOS UNA VISITA A LA CLASSE. 
ELS BOIXOS/ES S´HAVIEN DE FIXAR DE COM ANAVA VESTIT, COM ERA LA BARBA...

 PERQUÈ AQUESTA ACTIVITAT NO ES FES TAN LLARGA, ELS BOIXOS/ES NOMÉS HAVIEN DE LLEGIR LES PARAULES (PARTS DEL COS DEL REI CARNESTOLTES ) I DIBUIXAR EL QUE HAVIEN LLEGIT.

CADA EQUIP TENIA UN FULL COM AQUESTS I 5 PARAULES






CADA EQUIP TENIA ELS PAPERS AMB LES PARAULES ESCRITES CAP BAIX EN UN MUNTET. 
EL MEMBRE DE L'EQUIP QUE COMENÇAVA AGAFAVA EL PAPER DE DALT I LLEGIA LA PARAULA.
SINO SABIA LLEGIR ELS COMPANYS DE L'EQUIP L'AJUDAVEN.
QUAN JA HAVIA LLEGIT LA PARAULA HAVIA DE DIBUIXAR EL QUE ESTAVA ESCRIT I TOTS ELS MEMBRES DE L'EQUIP HAVIEN D'ESTAR D'ACORD AMB EL DIBUIX QUE ESTAVA FENT.

AIXÍ SUCCESSIVAMENT AMB TOTS ELS MEMBRES DE L'EQUIP.

QUAN ELS INFANTS HAVIEN ACABAT DE DIBUIXAR EL REI CARNESTOLES PINTAVEN LA PART QUE HAVIEN DIBUIXAT.















ALGUNS DIBUIXOS FINALS

































Comentaris