ELS DESDENTATS

EN L'EDAT DE 5-6 ANYS ALS INFANTS SE LI COMENCEN A CAURE LES DENTS.
AIXÒ ÉS EXACTAMENT EL QUE LI ESTÀ PASSANT ALS  BOIXOS/ES DE LA CLASSE DE LES FLORS.


















TOTS ESTAN MOLT CONTENTS JA QUE EL FET DE QUE VINGUI  "EL RATONCITO PÉREZ" ELS TÉ MOLT IL.LUSIONATS.

HEM CONTAT CONTES D'AQUEST RATOLÍ, HEM VIST DIBUIXOS...






 ELS INFANTS EN VAREN COMENÇAR S FER PREGUNTES SOBRE LES DENTS COM PER EXEMPLE PERQUÈ CAUEN, SI EL RATONCITO PÉREZ VOL ENDURSE'N LES DENTS NETES, PERQUÈ HI HA INFANTS QUE TENEN CÀRIES, QUÈ SÓN LES CÀRIES...

 TOTS  JUNTS VAREM DECIDIR QUE VOLIEM TREBALLAR SOBRE LES DENTS


PER INICIAR AQUEST PROJECTE, VAIG COMENÇAR DEMANAT-LIS QUE FESSIN UN DIBUIX DE LA SEVA BOCA O LA D'UN COMPANY/A.











PASSAT UNS DIES ELS HI VAIG ENSENYAR LA IMATGE D'UNA BOCA I ELS HI TORN EL DIBUIX QUE VAREN FER ELLS.
COMPARAM LES IMATGES I MIRAM UNA ALTRA VEGADA LA BOCA DEL NOSTRE COMPANY.








NOMÉS TENIM DENTS A LA BOCA? TOTS VAREN DIR QUE NO.

DECIDIM QUE NO NOMÉS TREBALLAREM LES DENTS SINO TAMBÉ ALGUNES PARTS DE LA BOCA.

ELS HI PREGUNTO PR'EVIAMENT ABANS DE COMENÇAR EL PROJECTE SI SABEN PERQUÈ SERVEIX LA LLENGUA ELS LLAVIS ...













  I COM  TREBALLAREM LES PARTS DE LA BOCA? HO FAREM MITJANÇANT EL TREBALL COOPERATIU.

AQUEST CURS INICIAREM AQUESTA METODOLOGÍA D'APRENENTATGE.


QUÈ ÉS EL TREBALL COOPERATIU?

EL TREBALL COOPERATIU ÉS UNA EINA D'APRENENTATGE EN LA QUAL ELS ALUMNES S'ORGANITZEN EN PETITS GRUPS PER TREBALLAR JUNTS AMB L'INTENCIÓ D'ACONSEGUIR METES I OBJECTIUS COMUNS.

LA COOPERACIÓ, EL TREBALLAR JUNTS, LA DISCUSSIÓ EN GRUP I EL CONFLICTE COGNITIU QUE ES PRODUEIX QUAN S'INTRODUEIXEN PUNTS DE MIRA DIFERENTS, PERMETEN  L'ALUMNE A APRENDRE COSES NOVES, RECTIFICAR, CONSOLIDAR O REFORMAR APRENENTATGES ASSOLITS.

AQUESTES INTERACCIONS AJUDEN ALS BOIXOS/ES A ESTABLIR RELACIONS SOLIDÀRIES, RESPECTAR LES DIFERENTS PERSPECTIVES I DESENVOLUPAR HABILITATS SOCIALS.




ABANS DE TREBALLAR AMB AQUESTA METODOLOGIA HEM REALITZAT  ALGUNES DINÀMIQUES DE TREBALL COOPERATIU QUE SÓN ACTIVITATS DE GRUP PER A MOTIVAR A TREBALLAR EN EQUIP.

MÓN DE COLORS

TOTS ELS PARTICIPANTS TINDRAN ELS ULLS TANCATS I ROMANDRAN EN SILENCI.
A CADASCUN DELS PARTICIPANTS SE LI COL.LOCARÀ UN GOMET AL FRONT DE MANERA QUE NO PUGUI  VEURE QUIN COLOR LI HA TOCAT.
QUAN TOTS ELS PARTICIPANTS TINGUIN GOMET, SE'LS DEMANARÀ QUE OBRIN ELS ULLS I QUE  S'AGRUPIN SEGONS EL COLOR DEL GOMET.
CALDRÀ DEIXAR A ALGÚ SENSE GOMET O AMB UN COLOR DIFERENT A TOTS ELS DEMÉS.

ENS HEM DE FIXAR EN LES EXPRESSIONS DE LA PERSONA QUE TÉ EL GOMET DIFERENT ALS DEMÉS QUAN VEU QUE TOTS ELS ALTRES S'AGRUPEN PER COLORS MENYS ELL.







UNA VEGADA FETS ELS EQUIPS VAIG APROFITAR PER FER UNA ALTRA DINÀMICA.


PARAULA DIBUIX

LA MESTRA EXPLICA ALS ALUMNES QUE VAN A FER UN DIBUIX ENTRE TOTS ELS MEMBRES DE L'EQUIP (LA FIGURA HUMANA). ELS HI DONA UNA PARAULA COM PER EXEMPLE CAP I UN PRIMER MEMBRE DE L'EQUIP HA DE LLEGIR LA PARAULA I, A CONTINUACIÓ, DIBUIXAR-LA. ELS ALTRES COMPANYS DE L'EQUIP EL VAN AJUDANT. A CONTINUACIÓ ES MOSTRA UNA ALTRA PARAULA I UN ALTRE NEN LA LLEGEIX I LA DIBUIXA, AIXÍ AMB TOTS ELS MEMBRES DEL EQUIP.










ALGUNS EXEMPLES DEL DIBUIX FINAL FET ENTRE TOTS ELS MEMBRES DE L'EQUIP








COMENÇAM A TREBALLAR LES PARTS DE LA BOCA AMB TREBALL COOPERATIU

COM ES POT VEURE EN LES IMATGES LA CLASSE ESTÀ FORMADA PER GRUPS O EQUIPS.
CADA INFANT HA TREBALLAT UNA PART DE LA BOCA AMB L'AJUDA DELS SEU PARE/MARE.
TOTS ELS INFANTS QUE HAN TREBALLAT LA MATEIXA PART DE LA BOCA, HAN FORMAT UN GRUP PER PODER COMPARTIR LA INFORMACIÓ QUE SABEN ALS MEMBRES DEL SEU GRUP.























 UNA VEGADA HEM ACABAT  REFLEXIONAM DE COM HA ANAT AQUESTA PRIMERA SESSIÓ.










Comentaris