Treball cooperatiu

L'aprenentatge cooperatiu parteix de la base que les diferències entre els aprenents són un potencial per a l'aprenentatge, i no pas un entrebanc. 
L'aprenentatge en aquest enfocament depèn de l'interdependència i ajuda entre els alumnes, els quals estan motivats tant per aconseguir el seu propi aprenentatge com per a fer créixer el dels altres.
Al llarg del curs anirè penjant en el bloc algunes de les dinàmiques i estructures que facem, per tal que pogueu tenir una visió més ample del significat d'aquesta metodologia dins de la vida d'aula.

El treball cooperatiu es divideix en tres àmbits (us penjaré les publicacions amb les respectives etiquetes per poder diferenciar-los):

Àmbit A: dinàmiques de cohesió de grup.
Serveixen per crear vincles més forts en el grup, coneixer-mos millor i afavorir les relacions entre els alumnes.

Àmbit B: estructures per treballar continguts.
Totes aquelles estrucutures que desenvoluparem a l'aula amb l'objectiu d'assolir continguts.

Àmbit C: el treball en equip com a contingut.
On analitzem el funcionament del treball en equip a l'aula. Què fem bé i en què podem millorar (quadern d'equip: pla d'equip i diari de les sessions)

Comentaris